laupäev, 25. oktoober 2014

Higistamine on väga raske haigus.

Tahan jahedasse Eestisse:D
PS: KES PILDIL KIRJA/NUMBREID HÄSTI EI NÄE, VAJUTAGE PILDI PEALE!

Just täpselt... Meil on täna ilmaga just täpselt sellised lood, et kui võimalik teeks tööd päev otsa pea jääkülma vee all.
Olen kuulnud nii palju jutte Eestis selle kohta, et ohh ära muretse, harjud ära selle kuumaga. Uskuge mind, selle kuumaga sa küll siin ära ei harju, ära harjud sa hoopis tundega, et tahaks pidevalt endale kuskile mulla alla koopa kaevata ja sealt mitte kunagi enam väljuda, või siis kui 16 kraadi sooja on.
Ma näen kuidas kohalikud austraallasedki on vaikselt päikese käes ära närbumas.
Vaatan oma töökaaslasi ja näen kuidas higi vooooolab ojana otsa eest otse mullasele pinnale. Võtavad oma särgi varruka ja pühivad korraga otsa eest ära terve liitri jagu higi. Käis on peale seda niiiii märg, et sealt võiks kenakese liitri vett veel välja ka pigistada. Vannuvad seda kuuma ja kõik ootavad kuu aega jutti, millal kurat ometi need pilved taevasse küll ilmuvad. Ja kui sa juba higistad, siis on KÕIK kärbsed sul kallal. Tunne on täpselt nagu üksikul lehmal keset aasa, keda kõik parmud õgida tahavad ja sulle võimalikult palju närvidele käivad. Vehid kätega nagu viimane hullumaja kandidaat. Tunne on koguaeg täpselt selline, et kui sa enamvähem kohe sealt mingi minuti jooksul minema ei saa, siis oled seal kuni päikseloojanguni siruli ja soovid, et keegi sulle käppe sügava haua kaevaks, pluss veel presenti ka peale lükkaks.
Õnneks sain ma lõunal koju, et joosta elugigamegakiiresti dušši alla. Soe vesi võiks siin Austraalias täiesti olemata olla, seda lihtsalt pole siia vaja. Okei jah, kui talv on, siis ikka läheb vaja. Aga terveks suveperioodiks võib siin rahuliku südamega kõik soojavee kraanid kinni keerata. Külm vesi mis kraanist tuleb, on isegi piisavalt soe, et päevaga kogunenud si** endalt maha nühkida. Peale seda on tunne nii õnnis, et võid lihtsalt päikesest kurnatud väsimusega tuttu ära kobida. Konditsioneer on toas absoluutselt täiesti põhjas ja uskuge, ma paneks külma veel pool juurde kui saaks. Isegi ööläbi peab see toas sul undama, sest ilma selleta sa lihtsalt unepealt oled kutupiilu valmis.
Eile oli meil võimalus minna lõpuks ometi linna, mis asub siit 70 km kaugusel. Kuna me teeme siin igapäev tööd, siis on sinna ka veidi raske minna, hädast aitas välja meid kombain, millel lihtsalt üks jupp otsustas, et nüüd aitab mulle, ma lähen katki, mul on ka palav olla:D
Ülemus ütles, et tänase tööpäevaga on jokk ja võite kõik koju ära kobida. Kes läks koju ja kes parandas kombaini edasi, või püüdis uue jupi kuskilt välja võluda.
Erki tuligi koju ja ütles, vsjoo, tööpäev on läbi ja esimese asjana tuli kohe pähe mõte, et peab nüüd poodi minema. Toiduvarud olid juba suhteliselt otsakorral ja JUUUUUA  ka enam polnud midagi peale vee ja säilitusaineid täis kauakestva piima.
Enne minekut lendas Jeff(ülemus) ukse taha ja ütles, et Erki tööle ei pea minema, aga minule on siiski tööd õhtuks, aga me jõuame linnas ära käia. Leppisime kokku, et vean oma jalad poole üheksas kohale. See tähendas, et aega oli meil kaks ja pool tundi, et linnas käia ja ostud ära teha.
Nii me siis põrutasime täiskäigul Moreesse, enamus ajast kiirust ületades, (UPS) tean, et nii ei tohi teha, aga ma pidin tööle tagasi jõudma. Muidugi on hea kui tööd on ja raha tuleb, aga oleks ka soovinud ühte pikemat vaba õhtut, kuna mul on vaja uut telefoni, ma ei jaksa seda enam päevas 16 korda laadida lihtsalt:D Aku käitub mul täpselt nii, et aku näitab et on natuke üle poole veel täis. Võtan mõneks hetkeks neti browseri lahti ja hakkab momentaalselt mulle karjuma, battery low, battery low ja mul on selline tunne, et ma matan selle telefoni põllule maha, ei ole ju võimlik, et üle poole täis aku lihtsalt pooleteise minutiga kottis on. Seega jah, uus telefon on mul juba silmapiiril ja jumal tänatud, et tehnika on siis Asutraaliamaal tunduvalt odavam kui Eestis, sa ei muretse mõnesaja dollari pärast. Ostad endale ühe korraliku vidina okei hinna eest ja hingad rahulikult edasi, siin sa ei pea mitte mingiljuhul järelmaksu peale mõtlema, isegi ei pea arvutama kui palju sul raha peale seda kulutust alles jääb, sest selle jaoks pead sa lihtsalt päev-kaks tööl käima ja kõik on jälle tasa teenitud.
Linna minekust edasi rääkides, siis tegime teepeal ostunimekirja, et poes läheks kiiremini . Arvake ära mis oli peamine asi, mis nimekirjas oli? Loomulikult midagi joodavat. Piim, kast pepsit, kast siidrit. Ausalt me ei ole siin joodikud. Lihtsalt igati odavam on osta korraga kast kui ninnu-nännutada pudelite ja purkide haaval, kui on auto ja võimalus kuhugi see kast pista, siis tuleb osta.
Vett läheb meil päevas ohtralt.. Kuna kraanist ei tule piisavalt külma vett, pigem leiget, siis igal õhtul ja lõunal täidan ma oma kalli kolme liitrise pudeli leige veega ja pistan sügavkülma, et hiljem peaaegu jääs vesi seal välja võtta ja ümber kallata oma 2.5L termos veekanistrisse. Tööl läheb see vesi kiiremini kui poole päevaga ära ja püsib ka terve aeg jäiselt külm. Pudilitega pole siin mõtet lolli mängida, need on kaks minti õues sooja käes ja võid keevat vett kurgust alla kallata.
Tagasitulles oleksime peaaegu ühe känguru ka teise ilma saatnud, aga jumal tänatud, et tema hüpped niivõrd pikad olid ja meie kiiremini ei sõitnud.  Ütleme nii, et 1 sekund rohkem ja kängurul oleks puhas mats ja maaühendus olnud. Kodutee lõpusirgel, kus on 20 kilti kruusateed, oli känguruid nagu murdu, üks ei suutnud ära otsustada kuhu poole joosta ja keeras autole selja ning seisis keset teed just kui loeks oma viimaseid hingetõmbeid,  sekund hiljem suutis välja mõelda, et õige oleks paremale poole paar hüpet teha. Tegelikult kui ta olekski sinna keset teed jäänud, siis oleks tal ikkagi vedanud, kuna me sõitsime õnneks suhteliselt aeglaselt ja ta oli omajagu kaugel ka, kuigi ega tema oma otsustusvõimetusega ajas meilgi korra pea sassi – kas pidur või gaas, pidur või gaas:D
Hüppas peale seda neid veelgi seal väga palju. Küll on nad ikka armsad, aga kohati veel lollimad kui kitsed, isegi palju lollimad:D
Õhtul tagasi jõudes toppisin oma räpased tööriided uuesti selga ja sõitsin autoga siis õhtusesse vahetusse, ülemus krabas mu tee peal kinni ja ütles, et veel läheb aega, tulgu ma kümneks uuesti, või ta tuleb mulle ütlema koju, mis kell pean seal olema. Olen ma siin veidi aega kodus, Jeff kopsib veranda uksele ja annab tada, et võin silmad looja lasta, et tööpäev algab homme pool kaheksa. Näed sa siis nüüd, oleks ma seda varem vaid teadnud, oleks ehk midagi linnast veel jõudnud endale asjalikku vaadata. Aga mis seal ikka, õnnelik natukenegi sellepärast, et ei pea öösel uuesti pesema minema, ega seal öises kuumas higi otsa eest nühkima. Ega see higistamine on üks topelt nuhtlus, näonahale see väga ei meeldi, igaltpoolt hiilib mingi punn välja, mis tuleb kiirelt elimineerida, et see eriti koledaks ei läheks ja ruttu ära paraneks. Loll nagu ma olen, pean ma alati oma küüned kuhugi taha ajama, et näonahk veel kauem paraneda saaks:D
Täna aga läksin ma hommikul veidi varem tööle kuna Jeff tuli ukse teatama, et kui võimalik ja ma söömise lõpetanud, võiksin tööpostile minna, kuna laadung on valmis juba.
Nüüd ongi mu kena hommikupoolne tööpäev läbi. Süüa ma ei viitsi, tunnen, et uni kipub peale pressima, magan ehk viieni ära, söön ja siis alustan oma õhtust lühivahetust, kui just imekombel kombain mu tööpäevale kriipsu peale ei tõmba jälle:D
Ülemus andis eile ka teada seda, et me oleme nii kiired olnud, et 4-8 nädala asemel saab töö meil tehtud juba uue nädala kolmapäeval... Eeee, mis mõttes nagu. Ma tulin siia tööle vähemalt kuuks ajaks ju. Mis kuradi kolmapäev?
Ütlen ausõna, kui tulete Austraaliasse ja teile öeldakse, et tööd jätkub nii kauaks või nii kauaks ja tööpäev algab see ja too kell, siis ärge seda võtke tõepähe, mula aetakse koguaeg selllist. Hea põhjus selleks on see, et oleks inimesi kes tahaksid kuskilt tuhande kilomeetri kauguselt siia karupeppu sõita. Kui ta ütles, et tal on tööd vaid kuradi seitsmeks päevaks, siis keegi ei liigutaks väikest varvast ka. Aga okei, mis ma ikka nurisen, vähemalt on raha hea, saan endale telefoni muretseda, sain natuke uusi tutvusi  ja ilma naguke uurida. Eks peale seda peab end jälle uute kohta pressima, sest oma raha ma küll laiaks ei soovi pressida.
Hea uudis on see, et Jeff lubas, et kui saame, selle viljaga siin ühele poole, siis viib ta meid kõiki lähedal asuvasse pubisse, ja söödab meil kõhud punni ja teeb joogid ka välja (Y) Õige farmeri onu ma ütlen. Ainult et, töö suhtes võiks ikka ausam olla. Kogumustega töötajad juba teadsid kohe siin öelda, et 4 nädalat pole siin kindlasti tööd, rääkimata 8 nädalast. Aga noh, kas see kolmapäev ka päris kindel on, seda ei tea ei meie, ega ülemuski päris kindlalt. Vb homme koputab hommikul uksele, et dvj, vili võetud ja võime bubisse sööma, jooma minna, peale seda võite võtta oma kümme asja ja uut tööd minna otsima:D Eks see pull näha ole...Äkki võlub veel 20 suurt viljapõllu lärakat välja ja saamegi siin 4 nädalat ära olla:D
Aga mis seal ikka, lugege, naerge või nutke ja oodake aega mil ma uuesti kirjutada viitsin:D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar