laupäev, 6. september 2014

Sydney

Alustan oma järgmist osa sellega, et ma olen Sydneys ja ma olen HAIGE??? Kuidas saab see nii olla kui ma kujutasin endale ette, et ma tulen Austraaliasse, siin on vastikult palav ja soe ja mis iganes? Aga siin sajab koguaeg, siin on nii kuradima külm, nii külm peaks olema Eestis, aga ei, seal justkui algaks suvi alles ja mina külmetan siin. See jutt, et ma suvest suvve lähen jäi küll nüüd veidi ära:D Nohu, vastik nohu, peavalu, magada ei saanud öösel normaalselt, sest nuusata oli vaja ja ma olen kuskil hostelis kust ei leia isegi veekeedukannu. Ainus tõeline hea asi siin on dušš, kuum dušš, ma tahaks elada seal all:D
Nii räägin siis lähemalt sellest elust siin, nii linnas kui ka selles hostelis.
Igaljuhul selles hostelis käib koguaeg pidu, kööki ei tasu astuda kauemaks kui sul seal läbi on vaja astuda, et minema saada, kas oma tuppa või õue. Kui kauemaks jääd, siis suht kindel, et varsti surutakse sulle pudel suu peale ja sa ei saa sealt enne minema kui su keegi lihtsalt veab sealt minema. Siin toimuvad reaalselt sellised üritused, nagu joomismäng. Isegi kuulutus on seina peale pandud. Ma olen lihtsalt vist tagasihoidlik, aga jooma ma küll ei taha kohe minna:D
Kuidas me siia hostelisse saime?
Pidime eelmisest kohast ära minema kus arvasime, et saame paar päeva rahulikult olla kuid me saime veidi valesti aru. Eestlane kes meid seal kenasti vastu võttis soovitas meile paar head kohta kesklinnas ja ühe kasuks me ka otsustasime. Koht on täitsa kärab kah, tuba on küll üüber väike. Kui meil Eestis maksad mingi 60€ hosteli eest, saad sa pliidi, köögi, toa, kui mitte kaks isegi, dušširuumi, wc jne jne jne, teleka ilmselgelt ja tasuta wifi igaljuhul. Siin on lood teised. Ütleme nii, et hind on väga hea, nagu ütleme eestis kui tahad nädal aega kuskil hostelis olla, hind on päris okei. Aga selle eest võiks midagi saada ka peale voodikoha ja ühe tooli. Meil on toas nari, kõik väga okei, pehme madrats ja puhas pesu ja kõik. Ruumi liikumiseks aga väga vähe, teineteisest mööda saamiseks ei pea küll vaeva nägema, aga pead siiski ennast kortsu tõmbama, wc/vannituba kõigi peale jagamiseks, kuigi see on väga okei isegi siin, uskumatu. Ei ole räpane ega midagi. Köögiga on lood sellised, et igal korrusel on üks köök, pmst koguaeg käib seal räme möll jne, seega süüa ei julge sinna minna tegema, sest ma eeldan, et purjus rahvas lihtsalt sööb sul kõik käest ära:D
Internett, eriti haige teema. Sellega on lugu siin selline, et internet on täitsa okei hinnaga 12$ terve nädal. 7$ ükspäev, seega igati kasulik võtta nädal. Okei, võtab siis nädala, aga mis tuleb pärast välja, üks nagu on 12$. Minge te ka kõik!!!!.... Oleks tahtnud karjuda. Röövitakse nagu mardisante keset talve.  Okei, käisin siis Erkile välja plaani, et las võtab selle 12$ internetti endale ja mina kasutan siis tema telefonifirmast võetud internetti, millega ma saan ainult fb-s istutud ja mõnda lehte nillida, seega kõik,  kui ma midagi suuremat tahan teha, siis kasutan Erki arvutit. Erki mõtles, et ostab siis täna endale mingi kaabli, et äkki on võimalik kuidagi seda kraami jagada, mingi tüüp koridori pealt ütles, et oleks võimalik jagada küll, kui meil oleks switch, aga kas see kindel on, seda ei tea. Meie jebisime endale kaabli kirve hinna eest, aga ei mingit tulu. Seega internet in my ass.
Räägiksin ka veidi toiduhindadest ja üldse sellest midagi müüakse ja kuidas müüakse.
Hindadega on lugu selline, et kuku pikali lihtsalt. Aga kui sa reaalselt Austraalias käiksid tööl, siis on hinnad väga okeid, lausa odavadki. Paljud asjad jäävad isegi samasse hinnaklassi mis meil Eestis on, kuid jah, et siin elada ära palgaga, mis Eestis makstakse, siis unistage ainult. Liha maksab siin kohutavalt, kana on kõige odavam kraam, seega kes sööb kõige meelsamini kana, sel veab. Kes tahab sealiha ka või midagi muud, siis käi kogu palk lagedale. Hästi palju on siin selliseid asju, et kui ostad kaks või neli tükki, saad selle odava raha eest, kui ostad ühe, maksad kirvehinda, väga kavalad, enamjaolt ei taha inimene osta ma ei tea korraga viite pakki šokolaadi, aga kui tahad odavamalt ja kokkuhoidlikum olla, siis pead ostma, kui ei, siis maksab üks tahvel sama palju kui kolm tahvlit:D
Olen lugenud kuskilt blogidest poodide kohta seda, et asetused on seal väga mööda, et hapukoor on kuskil limpside kõrval ja juust kuskil meigitoodete vahes vms... Ei ole nii, ma ei tea kus poodides nad käinud sel juhul on, aga kui rääkida Austraalia suurimatest marketitest, siis asi on ilusti paigas, asjad seal kuhu nad sobivad ja korras.
Piima nt ei müüda siin nagu meil pisipakikestes, kilepakikestes jne, vaid nagu filmis. Sellised suured plastmass pudelid, jah, mingid tetrapakid on ka isegi olemas, aga kilepakis küll kindlasti mitte. Ja see piim mis siin müügil on, maitseb nagu meil need 3.5% pakid, ja säilivad kasvõi terve aasta sul külmkapis. Ajuvaba, kas pole?:D
Eriti odav, kas pole?


Kirve hinnaga liha(Y)

Kusjuures päris odavad apelsinid:D

Eile õhtul mõtlesime, et läheks rändaks mööda linna ringi ja sööks midagi, nt McDonaldsisse, kusjuures burger on siin täitsa sama mis Eestis,  pihv maitses veidi teistmoodi ehk, aga muidu kõik oli sama, natuke friikaid ka, Coca maitses eriti hästi, seal tundus olevat väga mitut sorti cocat, aga see mis ma sain oli niii hea. Tundus nagu see õige coca-cola, kuidagi väga palju paremini, või asi on lihtsalt automaadis, poest saab ikka seda täitsa tavalist, aga seal oli midagi muud. Mõtlesin, et küsin kas saab eraldi ka kaasa osta mingi suure topsiga, aga okei, ei hakanud:D
Peale väikest sööki jalutasime mööda linna ringi ja võtsime suuna Opera House’i poole, mis on meile üpriski lähedal, Käisime läbi ka Sydney kõige suuremast pargist mis oli väga imeline, kõik need palmid ja hoopis teismoodi taimed ja puud, valgustus ja purskaev selle keskel – VÕIMAS. Oehh, tahaks seda kõike teiega jagada kes te seda loeteJ
Edasi läksimegi siis Opera house’i juurde. Olgem ausad, Jah see on suur ja vägev, kui minus ei tekitanud see maja nii elavaid tundeid nagu vb paljudes teistes, piltidelt näeb asi isegi palju palju vägevam välja kui ta on, teglt on see lihtsalt mingi maja kaartega, üpriski suur, sisse vaadates on see täitsa igav. Oleneb vb millise nurga alt seda vaadata. Aga see sild mis paistis seal oli veel see kõige kaunim asi. Harbour Bridge, mega kaunis, täpselt selline nagu ma ootasin, seda silda vaadates suudad sa hakata kõigele mõtlema, mis sa elus oled läbi teinud ja mida tahaksid teha jne jne jne jne. Lihtsalt nii ilus, tõi isegi pisara silma, sest see tuletas mulle meelde, et teie olete kõik seal kaugel ja mina siin, ma ei saa sellele näpuga osutada ja öelda, näe, vaadake kui ilus. Kuid loodan südamest, et kel vähegi võimalust on ja tekib, tulge vaadake üleJ
Harbour Bridge - Võimas!!!

Silda sai kaua imetletud, lõpuks tuli ka edasi liikuda, käisime Starbucks-is, võtsime ühed head joogid ja võtsime suuna tagasi hosteli poole.  Sain ka esimest korda tõelist palmipuud katsuda, neid on siin palju, neid on erinevaid sorte, on väga kõrged ja peenikese tüvega palmid, mille otsa siis kõrgele ronitakse nagu filmis ja pekstakse kookos alla, kuidas siin see asi käib, ei tea, pole näinud:D Teine sort on madalamad. Jämeda tüvega, mis jätavad sellise mulje, et igakord kui puu jälle kõrgemaks kasvab, lõigatakse alumised palmi oksad/lehed või kuidas iganes ära. Lisan ka hiljem pildi, et saaksite täpsemalt aru, mida ma mõtlen:D
Inimesed on siin naljakad, minu jaoks vähemalt küll, kui sa kellelegi pikemalt otsa vaatad, siis ta naeratab sulle ja tervitab sind, mis on armas, pole seda, et sa vaatad pikemalt otsa ja siis öeldakse, mis sa vahid, võlgu olen w? Julgelt võid siin jõllitada kes iganes silma jääbJ
Teine asi on see, et kui tekib tänaval selline olukord kus sina jääd kellelegi ette, või tema sul või teineteisele, kuidas iganes, hakkavad nad kohe kohutavalt vabandama. Ma saaks aru, et ma olengi ees ja jäängi ette, aga siin vabandatakse isegi siis kui peaaegu õlad kokku puutuvad, ühe sõnaga kitsas mööda kõndida, kohe srry. Mina nt ei saagi vahel aru, et keegi mulle oleks ette jäänud, aga juba keegi mööda minnes vabandab, huvitavad inimesed, kes neile seda õpetas???
Inimesed on väga abivalmid, tuleb teha lihtsalt linna peal nägu, et sul pole aimugi kus sa oled või ei tea kuhu poole minna ja juba tulevad nad sulle abi pakkuma, mõni on nõus su päris kohale ka juhatama:D Üks asi on kindel siin linnas, kui sa ei tea kuhu minna, siis ei tasu otsida, ära raiska oma aega, küsi kohe kellegi käest abi, sind aidatakse hea meelegaJ

Tänane päev on nagu ta on, mina olen haige ja ärkasime ülese, siis kui päev hakkas juba läbi saama, sest selle ajavahega ikka annab harjuda, hommikul magama, õhtul ülese:D  Vend ütles mulle selle peale, et ma joogu ennast täis, siis tuleb vist parem uni:D
Tänaseks siiski jälle aitab, ma katsun terveks saadaJ Kuulan pool ööd kuidas köögis käib räme möll, lesin veidi kuuma dušši all, sest see on niiiii hea, eriti kui tead kui jube ilm on õues:D Teile sinna Eestisse ilusat ilma, varsti kirjutan jälle.

AA, see asi ka, et kui meil on Eestis sellised automaadid kust sa saad endale võtta, mingi limpsi, või küpsist, šokolaadi jne, siis meil on siin plätuautomaat:D tunned, et su vanad plätud on omadega õhtal või need enam sulle ei meeldi, kas siis värv ei sobi või mis iganes, siis viskad paar münti automaati ja plätu lendab kolinaga automaadist välja ja voilaaa:D
Uskuge, ma hakkan siin linnas veel eriti haigeid asju nägema:D
Plätuautomaat



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar